03/03/2014

Zakładanie swojej przedsiębiorczości

By grawertop

karty_223687Gdy planujemy założyć firmę, do naszego biznesplanu musimy wziąć pod uwagę sporo czynników. Profil firmy, jej umiejscowienie, ilość wolnych miejsc do zatrudnienia pracowników czy reklama. Po tym wszystkim czeka nas góra papierków do wypełnienia w urzędzie miasta czy urzędzie skarbowym, a to wszystko po to, by cieszyć się swoją działalnością. Oczywiście to, jak będzie wyglądać nasz biznesplan zależy tylko i wyłącznie od profilu naszej działalności, oraz naszej własnej inwencji twórczej, więc sukces bądź porażkę możemy przypisywać tylko i wyłącznie sobie, bądź współorganizatorom firmy.

Jak zaplanować umiejscowienie firmy?

Zależnie od profilu naszej działalności zaplanować powinniśmy nasze położenie oraz działania. Dla przedsiębiorstw wydobywczych należy oczywiście wybrać miejsce, gdzie surowca będzie pod dostatkiem. Z powodu ograniczeń miejscowych firmy te muszą nadrabiać reklamami, gdyż nieraz ciężko jest wypatrzeć budynek firmy gołym okiem. Odpowiednia reklama, i zainteresowane osoby powinny zjawić się w mgnieniu oka. Rynek produkcyjny natomiast ma o tyle łatwiej, że nie ma zbyt wielkich ograniczeń miejscowych (oczywiście ciężko postawić tartak w centrum miasta). Najlepiej zaplanować takową działalność gdzieś na obrzeżach miasta, tak by pracownicy nie musieli zbyt daleko dojeżdżać. Aby zareklamować taką firmę nie trzeba się za wiele napocić. Wystarczy ustawić odpowiednią cenę, oraz ją zareklamować. Przy odpowiednim ulokowaniu będziemy jedną z niewielu firm w branży w okolicy, co da nam przewagę w podboju rynku. Ponadto, w przeciwieństwie do branży usługowej nastawionej na masową ilość odbiorców, w branży wydobywczej oraz produkcyjnej lepiej jest zapewnić sobie kilku stałych klientów, którzy systematycznie będą kupować oraz korzystać z naszych produktów. Branża usług nie ma jednak tak fajnie. Kluczem do sukcesu jest tutaj odpowiednie umiejscowienie, a co za tym idzie, lokalizacje takie są wręcz oblegane przez przedsiębiorców. Dlatego też na małej przestrzeni może się znajdować wiele firm z tej samej branży. Należy odpowiednio zareklamować naszą działalność, np. poprzez roznoszenie-ulotek.eu czy inną formę reklamy.

Marketing kluczem do sukcesu.

Gdy nasza firma jest w powijakach, a klienteli mamy niedużo, warto zainwestować w reklamę, taką jak roznoszenie ulotek czy stoiska hostess. Jest to stosunkowo nie drogi sposób przekazania komuś informacji o naszej działalności, a im więcej osób o niej wie, tym lepiej dla nas.