Geokompozyty
Prowadzenie działalności gospodarczej w branży budowlanej to jedno z największych wyzwań przed jakim może stanąć młody przedsiębiorca. Nie wystarczy mieć pojęcie o zarządzaniu firmom, oj nie. W takiej sytuacji podstawą do zadbania o sprawne funkcjonowanie firmy jest uzyskanie autorytetu w gronie pracowników składających się głównie z doświadczonych budowlańców. Nie sposób osiągnąć ten cel, jeśli nie będzie się okazywać odpowiedniego szacunku dla ludzi pracujących fizycznie na budowy i jednocześnie nie uda się wykazać własnymi kompetencjami. Chodzi tu oczywiście o wiedzę z zakresu prac i technologii budowlanych, bez której ani rusz w biznesie tego typu. Trudno oczekiwać, że prezes firmy budowlanej uzyska posłuch, jeśli sam nigdy nie miał okazji trzymać w ręku kątówki albo łopaty. Istotna jest również wiedza techniczna odnośnie technologii stosowanych obecnie na budowach, dlatego jeśli ktoś zrobi wielkie oczy słysząc zwrot ,,geokompozyt” to raczej nikłe są jego szanse na powodzenie w tym biznesie. Miałem kiedyś sposobność poznać właściciela firmy odpowiadającej za opracowywanie nowoczesnych produktów pod kątem najbardziej zaawansowanych projektów budowlanych w mieście, tj. maty drenażowe. Poza tym, że spotkanie było bardzo interesujące muszę przyznać, że odniosłem wrażenie, że człowiek ten nie ma zbyt dużej wiedzy na temat tego co sprzedaje firmom budowlanym. Fakt, bez dwóch zdań był świetnym fachowcem od marketingu, ale na nic się to zdaje, jeśli łatwo można wyczuć czyjeś braki. Co prawda niektóre przedmioty, tj. mata przeciwerozyjna, to pozycja obowiązkowa na każdym porządnym placu budowy, jednak nie oznacza to, że każdy sprzęt jest jakoś łatwo opchnąć. Bez względu na branże, w której działamy zawsze trzeba mieć odpowiednie podstawy merytoryczne, w przeciwnym razie szanse na sukces są niewielkie, szczególnie jeśli chodzi o budowlankę.