18/03/2014

Dobry przedsiębiorca

By grawertop

ewaluacja5Rynek za równo dawniej, jak i w czasach ówczesnych jest bardzo wymagający, nie tylko w Polsce, lecz wszędzie. Dobry przedsiębiorca musi znać rynek na którym konkuruje, jak i rynki pokrewne (między innymi te z których jego zakład bierze surowce). Im więcej informacji posiada, tym lepiej, gdyż może się dostosować do aktualnej sytuacji.

Spis treści artykułu

Rynek

Wiadomo jest nie od dziś, że nie da się znać całego rynku. Najbardziej potrzebne są nam wiadomości o naszej konkurencji, ale także nie można zapomnieć o dobrej znajomości naszej firmy. Prowadząc regularne badanie ewaluacyjne jesteśmy w stanie odpowiednio zarządzać naszą firmą poprzez redukowanie wad i niedociągnięć w niej. Takowe badania to nic innego jak systematyczne, oraz obiektywne zbieranie informacji o naszej działalności. Prowadząc badania ewaluacyjne na bieżąco jesteśmy dobrze poinformowani o stanie naszej firmy, jest to dobre dla naszej działalności, gdyż właściciel firmy nie może sobie pozwolić na nieznajomość zalet, oraz wad. Zaniechanie takowych badań może skutkować spadkiem wydajności, jakości oferowanych usług, a nawet upadkiem działalności gospodarczej.

Dobry szef

Nie istnieje takie pojęcie jak „szef idealny”, każdy człowiek posiada swoje wymogi co do szefa. Ważne jednak jest, aby nasz szef dobrze zarządzał firmą, a także ludźmi którzy dla niego pracują. Głównymi cechami takiego człowieka między innymi powinny być: dobre zorganizowanie, punktualność, kreatywność, pasja, potrzeba użyteczności, oraz umiejętność uczenia się na błędach swoich lub innych. Oczywiście powinien być także konsekwentny w swoich czynach, oraz słowach.

Reklama

Dobry szef to nie wszystko, ważnym elementem przyciągającym do naszej firmy klientów jest reklama. Obecnie na rynku jest wiele firm pomagających w reklamowaniu przeróżnych firm, oraz ich produktów. Jeżeli jednak nie chcesz z takowych usług korzystać, warto jest pomyśleć nad kolportażem ulotek, czy krótką reklamą w lokalnym radiu. Nie jest ważne w jakiej formie jest nasza reklama, ważne natomiast jest jej estetyka, musi ona zapadać w pamięć. Wiadome jest że przeciętny człowiek chętniej przeczyta tę ładniejszą ulotkę, a nie prosty napis na kartce papieru. Gdyby jednak był sposób aby Cię przekonać do skorzystania z usług reklamowych, to na pewno by Cię nie zawiedli!

Rola pracodawcy

Rola szefa to bardzo trudny orzech do zgryzienia gdyż dobry szef musi zajmować się wszystkim na raz, firmą, sytuacją na rynku, swoimi podopiecznymi, czy wizerunkiem swojej firmy. Lecz jeżeli robi to dobrze, to jest on bardzo szanowaną osobą, więc warto chyba się trudzić.